پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طرفدار هر کسی نباشیم؛
نوشته شده در چهار شنبه 7 مرداد 1394
بازدید : 1088
نویسنده : محمد اسلامی
مطیع بودن بد نیست ولی مطیع چه کسی بودن بد و خوب داردمثلا شما اگر مطیع پدر و مادرتان باشید خوب که نیست بلکه عالی است ولی گاهی وقتها مطلیع وتابع شخصی میشویم که اعمالش رفتارش با سخنان خدا فرق میکند دینمان را به ملک ری نمیفروشیم که هیچ به چند تا به به گفتن و چه چه گفتن دینمان میرود و چه ارزان دین فروشی میکنیم..الان هم توی مجازی به خاطر چند تا افرین و صد افرین هر مطلبی رو کپی میکنیم و این بد است. کسی رو میشناختم که همش میگفت مملکت عوض کمک کردن به فلسطین بیاد به گرسنه های خودش برسه و من یکی رو میشناسم به نان شبش محتاجه! البته این شبهه جواب دیگری داره ولی من گفتم خدا وکیلی تا به حال برای کمک به اون شخصی که میگی نیازمنده، اقدام کردی؟ ولی با انصاف بود و گفت نه! خب این مشکل من و تو هست که نیازمند رو میشناسیم و کمکش نمیکنیم..ما فقط توجیح بنی اسرائیلی بلد هستیم و بس..تو خونمون هر روز مرغ و گوشت میخوریم بعد میگیم چرا تو ایران گرسنه هست. کلاهمون رو قاضی کنیم شاید ما هم پست و مقام فلان و فلان شخص رو داشتیم چه بسا عبدالشیطان میشدیم البته اگه نگاهی هم به اعمالمون بندازیم کمتر از اونا نیستیم..ریشه تمام مشکلاتمون دور شدن از خدا هست، وقتی خدا توی سفره دلمون نباشه طرفدار کسانی میشیم که نه معصوم هستند و نه عمل درستی دارند و این واسه یه مسلمون بده..اونم یه مسلمون شیعه....



سوالی تکراری..
نوشته شده در سه شنبه 30 تير 1394
بازدید : 907
نویسنده : محمد اسلامی
سوالش را پرسید، منم نگاهی کردم دیدم لبخندی زد، احساس کردم در خیال خودش میپندارد دیگر این سؤال را نمیتوانم جواب دهم ولی یادم آمد چند وقت پیش آیت الله حسینی قزوینی جواب این سؤال را داده بودند.. پرسید، چطور ممکن است کسی در کنار پیامبر (ص) باشد ومعجزات فراوان ببیند ودر آخر کافر از دنیا برود؟ شماکه میگویید بعضی از یاران پیامبر (ص) کافر از دنیا رفتند، با این حرفتان به پیامبر(ص) توهین میکنید که نتوانست آنها را هدایت کند! چند ثانیه ای گذشت وگفتم پیامبر در سه چهار سال اول نبوتش چند نفر را هدایت کرد؟ معلوم است عده کمی را، یعنی نعوذبالله، پیامبر(ص) در وظیفه خودش کوتاهی کرد؟ پس چرا کافران با دیدن آن همه معجزه که برترینش قرآن مجید بود ایمان نیاوردند وکافر از دنیا رفتند؟ وقتی قوم حضرت موسی (ع) که همان بنی اسرائیل بودند، از سپاه فرعون گریزان بودند، به رود نیل رسیدند همه ناامید بودند ومیگفتند همه ما کشته میشویم که به حضرت موسی(ع) وحی شد عصایت را به نیل بزن، وقتی این کار را انجام داد راه عبور از عرض رود باز شد وقوم بنی اسرائيل از نیل عبور کردند وسپاه فرعون در پی قوم آمد و وقتی در میان رود بودند، نیل به حالت اول برگشت وهمه سپاه غرق شدند وچند معجزه دیگر از جمله جاری شدن چشمه از میان سنگ را دیدند ولی در آخر که موسی(ع) به کوه رفت امتش، گوساله پرست شدند.. به نظرت حضرت موسی (ع) قومش را خوب تربیت نکرده بودند؟ آیا اشکال از پیامبر است یا امتش؟ مثل اینکه فهمیده بود جوابم عقلانیست، چون دیگر لبخندش را ندیدم.. به او گفتم تو را در گور من نخواهند گذاشت ولی وظیفه من است که برادرانه راهی که درست است را به تو نشان دهم شاید راه راستی که من میروم در رفتنم سهل انگاری کنم ولی دوست دارم تو هم قدم بگذاری و سریع تر از من بپیمایی مسیر سخت و طولانی را.. به امید دیدنت در این مسیر سخت والبته شیرین.. یاعلی مدد..

:: برچسب‌ها: میشل پلازین , ,



ایا ازدواج حضرت ام گلثوم با عمر عقلی است؟؟
نوشته شده در جمعه 11 ارديبهشت 1394
بازدید : 3525
نویسنده : محمد اسلامی
سلام علیکم و رحمة الله وبرکاته.. چندی قبل یکی از عزیزان اهل سنت در مورد ازدواج حضرت ام کلثوم سلام الله علیها با عمر بن خطاب، خیلی مانور میدادند که من مجبور شدم قسمتی از مقاله سایت ولیعصر (عج) یا همان موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر را در اینجا قرار دهم.. اگر مایل به خواندن این مطلب هستید لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.. در ضمن از تمام عزیزان خواهش میکنم نظرات پر مهر والبته انتقادی خودتان را برای بنده بگذارید.. یک دقیقه بیشتر وقتتان را نمی گیرد.. یاعلی مدد..

:: برچسب‌ها: آيا ام کلثوم با عمر ازدواج کرد , آیا عمر بن خطاب داماد حضرت علی بود , آیا شیعیان قبول دارند ام کلثوم با عمر ازدواج کرد , شبهات مربوط به ازدواج عمر با ام کلثوم , نظر شیعه به ازدواج ام کلثوم با عمر , شبهات ازدواج , موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر , پاسخ به شبهات وهابیت , سایت سنی آنلاین , آیا ام کلثوم دختر حضرت زهرا بود , شخصیت عمر بن خطاب در کتب اهل سنت , اهل سنت بوکان , اهل سنت بخوانند , اتمام حجت برای اهل سنت , اخلاق عمر بن خطاب , آیا عمر بن خطاب تند خو بود , نسب عمر بن خطاب , عمر همسرش را کتک می زد , آیا روابط حضرت علی با عمر بن خطاب خوب بود , چه کسی بدعت گذار فاسق ستمگر شارب خمر و رباخوار بود , آیا عمر شجاع بود , ,



منظور از اهل بیت آیه تطهیر چه کسانی هستند؟
نوشته شده در چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394
بازدید : 2946
نویسنده : محمد اسلامی
سوال 1 : مقصود از اهل بيت در آيه تطهير وآيه اهل بيت در آيه حضرت ابراهيم عليه السلام در آيه اول مقصود اهل بيت حضرت ابراهيم و در آيه دوم مقصود اهل بيت رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم است. اما اينكه اهل بيت در هرکدام از دو آيه چه کساني هستند بين اهل تسنن وتشيع بحث است . اهل سنت آن را عام براي تمامي بستگان دانسته وشيعيان تنها عده خاصي را مطرح مي کنند . در اين بين شيعيان براي اثبات مدعاي خويش به آيات قرآن روايات اهل تسنن استشهاد مي کنند. اما اهل تسنن چون در اين زمينه از منبع وحي فاصله گرفته اند حتي بين خود نيز در مورد معناي اهل بيت ( که کدام دسته از بستگان هستند ) اختلاف دارند. دليل بر نظر شيعه: اهل بيت در لغت: در لغت عرب اهل الرجل را در مورد خاصه ونزديکان شخص به کار مي برند . پس در ابتدا اهل بيت الرجل شامل زن فرزند وحتي بستگان وي هم مي شود. اهل بيت در اصطلاح قرآن: اما در مورد اصطلاح ديني �اصطلاح خاصي براي معني اهل وضع شده است : در قرآن مي بينيم که لفظ اهل براي بعضي خاص از خاندان انبيا استعمال شده است و مقصود تمامي نزديکان ايشان نيست . زيرا در قرآن حتي پسر نوح نبي عليه السلام هم از اهل ايشان استثنا شده است . تا چه رسد به همسر( مانند همسر نوح ولوط) قَالَ يَا نُوحُ إنَّهُ لَيسَ مِن أهلِکَ إنَّهُ عَمَلٌ غَيرُ صَالِحٍ (سوره هود آيه 46) خداوند فرمود اي نوح او از خاندان تو نيست او (صاحب) عمل ناشايست است. پس براي فهميدن معناي اهل بيت هر رسولي بايد به منبع وحي تمسک جسته از او معناي اهل بيت را پرسيد . و در مورد اهل بيت رسول خدا بهتر است به روايات نبوي مورد اتفاق شيعه وسني مراجعه کرد. در مورد شان نزول اين آيه سوره احزاب ، اهل تسنن روايت حديث کساء را نقل مي کنند: عن صَفِيَّةَ بِنْتِ شَيْبَةَ، قَالَتْ قَالَتْ عَائِشَةُ خَرَجَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم غَدَاةً وَعَلَيْهِ مِرْطٌ مُرَحَّلٌ مِنْ شَعْرٍ أَسْوَدَ فَجَاءَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ جَاءَ الْحُسَيْنُ فَدَخَلَ مَعَهُ ثُمَّ جَاءَتْ فَاطِمَةُ فَأَدْخَلَهَا ثُمَّ جَاءَ عَلِيٌّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ قَالَ (إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا). صحيح مسلم: 130/7 ح 6414 عائشه گفت که رسول خدا صبح هنگام بيرون رفتند و بر روي دوش ايشان عبايي طرح دار از موي سياه بود . پس حسن بن علي آمد پس او را در زير عبا گرفت . پس حسين آمد و او را نيز وارد کرد . پس علي آمد او را نيز وارد کرد . سپس فرمود : خداوند مي خواهد از شما اهل بيت پليدي ها را دور کند و شما را پاک نمايد . ودعا رسول الله صلى الله عليه وسلم الحسن والحسين وعليا وفاطمة فمد عليهم ثوبا فقال اللهم هؤلاء أهل بيتي فأذهب عنهم الرجس وطهرهم تطهيرا سنن النسائي الكبرى ج5/ص113 رسول خدا، حسن حسين علي وفاطمه را خواست پس پارچه اي بر روي ايشان کشيد و گفت خداوندا ايشان اهل بيت من هستند پس بدي را از ايشان دور گردان وايشان را پاک نما 3871 حدثنا محمود بن غيلان حدثنا أبو أحمد الزبيري حدثنا سفيان عن زبيد عن شهر بن حوشب عن أم سلمة أن النبي صلى الله عليه وسلم جلل على الحسن والحسين وعلي وفاطمة كساء ثم قال اللهم هؤلاء أهل بيتي وخاصتي أذهب عنهم الرجس وطهرهم تطهيرا فقالت أم سلمة وأنا معهم يا رسول الله قال إنك إلى خير قال هذا حديث حسن وهو أحسن شيء روي في هذا وفي الباب عن عمر بن أبي سلمة وأنس بن مالك وأبي الحمراء ومعقل بن يسار وعائشة سنن الترمذي ج5/ص699 ام سلمه همسر رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم فرمود : رسول خدا بر روي حسن ، حسين ، علي وفاطمه عبايي کشيد .پس فرمود که حداوندا ايشان اهل بيت من و نزديکان من هستند . از ايشان پليدي را ببر و ايشان را پاک گردان . ام سلمه مي گويد : از رسول خدا پرسيدم که آيا من همراه ايشان هستم (از اهل بيتم)؟ فرمودند تو بر خوبي هستي (از اهل بيت نيستي اما از نيکاني) . ترمذي گفته است که اين حديث خوبي است و بهترين روايت در اين زمينه است ... الباني در کتاب خود (صحيح سنن الترمذي، الألباني 3: 306 ح 3205) اين روايت را صحيح دانسته است . همچنين اين روايت را حاکم نيشابوري نقل کرده وگفته است: هذا حديث صحيح على شرط البخاري ولم يخرجاه. المستدرك: 416/2، 146/3. اين روايت طبق نظر بخاري ومسلم صحيح است ولي آن را ذکر نکرده اند. همچنين بعد از ذکر روايتي با همين مضمون مي گويد: هذا حديث صحيح على شرط مسلم ولم يخرجاه. المستدرك: 416/2. اين روايت طبق نظر مسلم صحيح است ولي آن را نقل نکرده است. وحتي طبراني در ج3/ص52 از حديث 2662 تا 2673 ده روايت مي آورد که در آنها تصريح به همين مضمون شده است که اهل بيت رسول خدا تنها علي فاطمه حسن وحسين هستند و حتي ام سلمه از همسران رسول خدا در آن مجموعه نيست . نيز احمد بن حنبل و طبراني در ضمن اين روايت نقل کرده اند که ام سلمه گفت : فرفعت الكساء لأدخل معهم فجذبه من يدي وقال: إنّك على خير. مسند أحمد ج 6 ص 323، المعجم الكبير للطبراني ج 3 ص 53 پس من عبا را بالا بردم تا همراه ايشان داخل شوم، پس حضرت آن را از دست من کشيده و فرمودند تو بر خير هستي جالبتر اينکه ابن تيميه که رهبر نظري وهابيون است در مورد ايشان چنين مي گويد : والحسن والحسين من أعظم أهل بيته اختصاصا به كما ثبت في الصحيح أنه دار كساءه على علي وفاطمة وحسن وحسين ثم قال اللهم هؤلاء أهل بيتي فأذهب عنهم الرجس وطهرهم تطهيرا منهاج السنة النبوية ج4/ص561 معني اين عبارت واضح است که خدايا ايشانند که خاندان من هستند پس از ايشان پليدي ها را دور کن وپاکشان گردان در اين عبارت هيچ شرطي براي طهارت اهل بيت قرار داده نشده است .يعني تقواي ايشان فرض شده است . اما در مورد همسران رسول خدا در قرآن مي بينيم که فرموده است : يَا نِسَاءَ النبي لَستُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إن اتَّقَيتُنَّ (سوره احزاب آيه 32) اي زنان رسول خدا مانند بقيه زنان نيستيد اگر تقوا داشته باشيد. نيز در بعضي رويات صحيحه اهل تسنن آمده که بعضي از بزرگان صحابه صريحا همسران رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم را جزو اهل بيت نمي دانند: عَنْ زَيْدِ بْنِ أَرْقَمَ قَالَ دَخَلْنَا عَلَيْهِ فَقُلْنَا لَهُ لَقَدْ رَأَيْتَ خَيْرًا لَقَدْ صَاحَبْتَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَصَلَّيْتَ خَلْفَهُ وَسَاقَ الْحَدِيثَ بِنَحْوِ حَدِيثِ أَبِي حَيَّانَ غَيْرَ أَنَّهُ قَالَ أَلَا وَإِنِّي تَارِكٌ فِيكُمْ ثَقَلَيْنِ أَحَدُهُمَا كِتَابُ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ هُوَ حَبْلُ اللَّهِ مَنْ اتَّبَعَهُ كَانَ عَلَى الْهُدَى وَمَنْ تَرَكَهُ كَانَ عَلَى ضَلَالَةٍ وَفِيهِ فَقُلْنَا مَنْ أَهْلُ بَيْتِهِ نِسَاؤُهُ قَالَ لَا وَايْمُ اللَّهِ إِنَّ الْمَرْأَةَ تَكُونُ مَعَ الرَّجُلِ الْعَصْرَ مِنْ الدَّهْرِ ثُمَّ يُطَلِّقُه�ا فَتَرْجِعُ إِلَى أَبِيهَا وَقَوْمِهَا أَهْلُ بَيْتِهِ أَصْلُهُ وَعَصَبَتُهُ الَّذِينَ حُرِمُوا الصَّدَقَةَ بَعْدَهُ صحيح مسلم ج4/ص1874 كتاب فضائل الصحابة باب من فضائل علي بن أبي طالب پس گفتيم (از زيد بن ارقم) که اهل بيت رسول خدا کيانند؟ همسران او؟ پاسخ داد : نه قسم به خدا که زن چند وقتي با شوهرش خواهد بود سپس وي را طلاق داده وبه نزد خانواده اش وبستگانش باز مي گردد . غير از اين روايت روايات ديگري هم آمده است که در مضمون با اين روايت مخالف است اما همانطور که گفته شد علت اين اختلاف عدم استفاده از قرآن وکلام خود رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم است . اما ما در ابتدا با استفاده از قرآن مشخص کرديم که در نظر دين اهل بيت هر پيغمبري عده خاصي هستند . سپس با روايات خود اهل تسنن از رسول خداصلي الله عليه وآله وسلم مصداق آن را مشخص نموديم. موفق باشيد..

:: برچسب‌ها: آیه تطهیر بر چه کسانی دلالت دارد , آیا آیه تطهیر بر زنان پیامبر شامل می شود , منظور از آیه تطهیر چیست , آیه تطهیر بر آل کسا نازل شده است , آیه تطهیر بر چه کسانی نازل شده است , آیه تطهیر , آیا پسر حضرت نوح جز اهل بیت حضرت نوح بوده است , آیا می شود کسی جز اهل بیت پیامبر محسوب نشود , اهل بیت بر چه کسانی تلقی می شود , شبهات وهابیت , مولوی رحیمی اهل سنت خواف , اهل سنت عنبران , ام المومنین , رضی الله عنها , رضی الله عنه , ,